Titre | De aanvullende rol van de visuele revalidatiecentra in het parcours van de slechtziende of blinde jongere. |
Abstract Nr. | 2027 |
But | / |
Méthodes | / |
Résultats | / |
Conclusion | Slechtziende of blinde kinderen in het normale onderwijs kunnen beroep doen op extra hulpverlening: m.n. gon begeleiding en hulp vanuit de centra voor visuele revalidatie. In de thuissituatie kan het slechtziende of blinde kind ondersteuning genieten van thuisbegeleiding en van de centra voor visuele revalidatie. Er zijn overlappingen, maar ook aanvullingen en verschillende expertise in al deze vormen van zorg. Elke werking vertrekt vanuit andere achtergrondkennis. De centra voor visuele revalidatie hebben als troef dat ze multidisciplinair zijn met veel kennis van visus en dat ze zowel op school, thuis als in de vrije tijdsbesteding kunnen worden ingezet. Voor de jongere met visuele beperking is de goede samenwerking tussen al deze disciplines een meerwaarde. Dit wordt gestoffeerd aan de hand van voorbeelden. |
Nom | BUYCK |
Initiales | A |
Institut | Visuele Revalidatie De Markgrave |
Ville | Antwerpen |